Bevezető:
Az állatok, madarak, akik a szabadban élnek miért olyan gyönyörűek, csodálatosak és egészségesek? Mert ők tudják mire van szükségük, így szervezetük hozzájut a megfelelő mennyiségű vitaminhoz, ásványi anyaghoz. Mi emberek viszont ostoba módon teletömjük magunkat értéktelen, tápanyagtartalmát tekintve üres ételekkel. Ilyenek lehetnek a fényezett rizs, sütemények, torták, főtt tészták, zsíros ételek, készételek, melyeket ugyan fűszereznek, hogy jó ízt keltsenek, de akár évekkel ezelőtt készülhetett. Ilyen ételek mellett ne is csodálkozzunk, ha a tükör előtt állva egy szörnyeteg tekint vissza. Aki sokat szokott mulatozni, tudja hogyan néz ki másnaposan, mintha éveket öregedett volna. Szerencsére az anyagcsere-szakemberek már tudják milyen bioanyagokkal érhető el a fiatalítás, karcsúság. Akár 30 nap alatt megtehetjük azt, helyes táplálkozással, hogy 10 évet letagadhassunk életkorunkból.

Sima, puha bőr:
Miként keletkeznek a ráncok és a szarkalábak? Ha bőr- és kötőszöveteink nem kapják meg a bioanyagaikat, megöregszenek, megbetegednek majd végül elhalnak. A bőr alatti kötőszövetekben összekérgesedik, csomósodik a fehérjehulladék, avas koleszterin: megjelennek a ráncok. Úgy építhető le vagy kerülhető el, ha megnehezítjük a szabad gyökök tevékenységét. Tehát figyeljünk arra, mikor és mennyit napozunk, mert az erős sugarak ráncokat és bőrrákot is okozhatnak. Proteázokkal vagyis fehérjebontó enzimekkel lebonthatók a bőr alatti csomók. Az ananászban lévő bromealin igen hatásos. Csak a nyers ananász tartalmazza bőségesen, a bolti ananásznektár vagy befőtt nem! Fogyasszunk napjában kétszer friss ananászlevet főétkezéseink között és nagyon szépen visszafejlődnek, lebomlanak a visszerek, csomók és duzzanatok. Negyven év felett a kevés gyomorsav miatt csökken a fehérjefelhasználásunk viszont az ananászban lévő bromealin segíti a glicin és prolin aminosavak beépülését a kötőszövetekbe, megoldva ezzel a problémát.

Feszes, ruganyos bőr:
Sok C-vitamin és cink nyomelem szükséges, hogy hogy bőrünk mindig feszes maradjon. Ők állandóan a kollagént építik, a C-vitamin pedig még a véredényekről, vérkeringésről és a tápanyagok jobb hasznosításáról is gondoskodik. Egészséges ereinkben 1,8g cink tárolódik folyamatosan, míg öreg, petyhüdt bőr esetén csak 0,7gramm. Ilyenkor már nem elég a napi 15mg. Megtalálhatjuk a teljes értékű gabonafélékben, sörélesztőben, halakban és kagylókban. A legjobb ötlet, ha egész nap rágcsálunk napraforgó- vagy tökmagot. Megfelelő vitaminellátásról pedig a friss gyümölcsök gondoskodnak. Sokan tévedésben vannak, akik bolti konzerveket, leveket, nektárokat fogyasszák, mert ezek vitamintartalma oly csekély, hogy az a mennyiség nem segít a ráncok eltüntetésében stb. Másrészt, amiért érdemes friss gyümölcsöt fogyasztani és azt lehetőleg mindenestül megenni, hogy pl. az alma esetében a héja alatt sok értékes tápanyag rejlik. Míg aki meghámozza, az kidobja ezeket a fontos tápértékű anyagokat! A védelmet végül az A-vitaminban gazdag ételeink adják, de kitűnő ötlet, ha kéthetes csukamájolaj-kúrát tartunk.

Dús, fényes, nem őszülő hajunk:
Hajunk nem dísznek teremtődött, hanem azért, hogy óvjon minket a hidegtől és nedvességtől. Ezért szövik át a fejbőrt tápanyag szállítására szolgáló csatornák. A haj 97%-a kreatin, ez egy kéntartalmú protein (fehérje). A dús hajért fehérjében gazdag ételeink felelnek. Ez nem feltétlenül sok hús, hal, szárnyas, sajt. Inkább a fehérjék hasznosulását emeljük meg, ami akár 40%-kal is növekedhet, ha teljes értékű táplálékot, sok gyümölcsöt, főzeléket, salátát, gabonafélét fogyasztunk. Egy hét után normalizálódhat a gyomorsav-szint és fehérjelebontó enzimjeink aktivitása megnő. Következménye, hogy a megemésztetlen fehérjéink a poliaminok már nem tolakodnak a test és a fej bőrébe. Csökken a korpaképződés, hajszálaink pedig megerősödnek. Hajunk színét cinkkel őrizhetjük meg, mely harcol a rézkoncentráció, őszülésünk okozója ellen a fejbőrben. A haj pigmentálódását, A festékanyagok szállítását három B-vitamin segíti: a PABA, BG és a pantoténsav. Ha teljesen lemondunk a cukorról, édességekről és teljes értékű gabonára állunk át, akár vissza is nyerhetjük hajszínünket. Hajunk fényességét a kén biztosítja, ami a ciszteinnel és metioninnal együtt épül be a hajunkba. Ő véd meg minket a nedvességtől is. Heti 4 tojással már pótolhatjuk a szükséges mennyiséget. Teljes értékű, cukor- és édességmentes táplálkozás esetén nem emeli meg a koleszterin-szintünket, hanem éppen ellenkező hatást vált ki, leszállítja.

Csillogó szemek:
Szemünk tüze, fénye képes másokat elcsábítani. Vannak emberek, akik így rögtön barátokat szereznek, pozitív, megnyerő kisugárzásukkal, míg másoknak a párkeresés, kapcsolatteremtés is problémákat okoz. Ezt a bűbájt tápanyagok segítségével érhetjük el. Egy élénk beszélgetés vagy flört, izgalmas ötlet arra ösztönzi a stresszhormonjainkat, hogy tápanyagok milliárdjai menjenek a szembe és csillogni, fényleni kezdjen. Azonban ez az óriási tápanyagfelhasználás érzékennyé teszi a szemünket a szabad gyökök számára és lemondva a csillogásról, védekezésre fordítja, ha nincs elegendő tápanyag-utánpótlásunk. Négy legfontosabb antioxidánsunk segítségével az A-, C-, és E-vitaminnal és a szelénnel valóságos erődítménnyé tehetjük szemünket. Egészséges táplálkozás esetén a legapróbb betűket is vígan elolvassuk. A mozgás, túra, kirándulás által oxigén pumpálódik a szembe, így kifehéríti aszemgolyót. Tornáztathatjuk is a szemet, ha naponta egyszer (azért nem a déli órákban és csak óvatosan!) belenézünk 5 másodpercre a tűző napba. Ezzel elősegítjük a szem anyagcseréjét!

Szép, erős fogak:
Régi szájápolási hagyományaink felett már eljárt az idő, azonban sokan még mindig ezek szerint élnek. Vagyis a rossz anyagcsere miatt rosszak a fogak, szuvasodnak, gyulladt a fogágy. Naponta 3-szor kell fogat mosni és fogcérnát használni, hogy eltávolítsuk a cukorbaktériumokat. Beteg fogainkat kihúzatjuk és újakkal pótoljuk. A fogorvosoknak eszébe sem jut azzal hazaküldeni a pácienst, hogy egyen minden nap citromot, hanem a hosszan elnyúló fogágykezelésre és a szép összegre gondol, amit bezsebelhet.