0
Ft
Mini Cart
  • Empty cart

    No products in the cart.

Omega-3 Top List Len magolaj (500ml)

Omega-3 Top List Len magolaj (500ml)

4.500 Ft

A lenmagnak, a lenmagőrleménynek, a lenmagolajnak és a különböző kivonatoknak szív- és érrendszeri, anyagcserére kifejtett, illetve a menopauzában tapasztalt kedvező hatásaival számos tudományos vizsgálatot végeztek már.
Arányok:
Omega-3 zsírsav 64%.
Omega-6 zsírsav 10,6%.
Omega-9 zsírsav 18%.
Telített zsírsav 4%.

Leírás

A lenmag fogyasztásának szervezetre gyakorolt hatásai:
A lenmag magas fehérjetartalmú, rostokban, B-vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Kiemelkedő a tiamin-, magnézium- és foszfortartalma. Mégis, az utóbbi időkben számos tudományos publikációban tanulmányozott, egészségre gyakorolt kedvező hatását a benne lévő különleges olajokra és lignánokra lehet visszavezetni.

A lenmag tömegének mintegy 35%-át adják a különböző növényi zsiradékok. Az olajtartalom több mint fele az omega-3 zsírsavak közé tartozó alfa-linolénsav. Ez esszenciális, azaz olyan zsírsav, amelyre az emberi szervezetnek szüksége van, azonban nem képes előállítani. A lignánok a növényi eredetű, női nemi hormonokkal rokon hatású, úgynevezett fitoösztrogének közé tartoznak. A lenmagban lévő, biológiailag aktív anyagok hatásának lényeges feltétele a mag fogyasztás előtti megőrlése. Enélkül ugyanis a mag -apró mérete miatt- nagyrészt változatlanul halad át az emésztőrendszeren.

Milyen kórképek, állapotok esetén hatásos a lenmag?
A lenmagnak, a lenmagőrleménynek, a lenmagolajnak és a különböző kivonatoknak szív- és érrendszeri, anyagcserére kifejtett, illetve a menopauzában tapasztalt kedvező hatásaival számos tudományos vizsgálatot végeztek már, a következőkben ezek eredményeit tekintjük át.

Szív- és érrendszer:

Egyes vizsgálatok szerint az őrölt lenmag fogyasztása lassítja az érelmeszesedés folyamatát, azonban a már kialakult elváltozásokat nem fordítja vissza. A kedvező hatás arra vezethető vissza, hogy a lenmag lignánja csökkenti a vérzsírok szintjét és fékezi a szervezet gyulladásos folyamatait. A lignántartalom miatt csökken a vérben a teljes koleszterinszint, az alacsony sűrűségű lipoproteinek szintje, míg a nagy sűrűségű lipoproteineké növekszik, ami kedvező irányba befolyásolja a vérzsírok egyensúlyát. Másfelől azonban egy 2009-es áttekintő tanulmány szerint a lenmag vérzsírokra gyakorolt hatásaira a bizonyítékok nem egyértelműek, és úgy tűnik, a kedvező hatás csak a viszonylag magas kezdeti koleszterinszint esetén mutatható ki.
A lenmag lignánja határozott vérnyomáscsökkentő, míg a lenmag olajai véralvadás-csökkentő hatásúak. A kedvező hatások érvényesülését tartós (12 hétnél hosszabb ideig tartó), rendszeres fogyasztás esetén tudták kimutatni.

Cukorbetegség:
A lenmag cukorbetegséggel és cukoranyagcserével kapcsolatos kedvező hatásait több kutatás is megerősítette. Egy kisebb létszámú, túlsúlyos férfiak és menopauzában lévő nők bevonásával végzett vizsgálatban például azt találták, hogy a cukorbetegséget megelőző állapotban (prediabétesz) lévőknél a rendszeres lenmagfogyasztás csökkenti a vércukrot és a vér inzulintartalmát, és növeli a sejtek inzulinérzékenységét.

Klimax:
Egy tanulmányban az őrölt lenmag és a lenmagkivonat hatását vizsgálták a menopauzában lévő nők panaszaira. Kilencven nőt véletlenszerűen három csoportba osztottak: az első csoport napi 1 gramm lenmagkivonatot, a második napi 90 gramm lenmagőrleményt kapott, míg a harmadik csoport placebót. A kísérlet kezdetén és hathónapnyi kezelés után mérték a klimaxos tünetek erősségét. A vizsgálat szerint mind az őrölt lenmag, mind a kivonat statisztikailag szignifikáns mértékben csökkentette a menopauza tüneteit. A vizsgálat során súlyos mellékhatást nem tapasztaltak.

Több vizsgálat eredményét összefoglaló tanulmányokban azt vizsgálták, milyen hatása van a lenmagnak a menopauzában lévő emlődaganatos nők tüneteire. Azt találták, hogy a lenmag fogyasztása némileg csökkentette a hőhullámok gyakoriságát és súlyosságát, jelentősebb mértékben fokozta a tumorszövet pusztulását, és kisebb mértékben a fékezte a sejtek burjánzását. Az adatok szerint a hőhullámok mérséklése és a tumorellenes hatások a napi 25 gramm lenmag vagy 50 mg lignán rendszeres fogyasztásával járó, érképződést gátló hatásokkal magyarázható. Megfigyeléses tanulmányok arra utalnak, hogy a lenmag fogyasztása és az elsődleges emlőrák kockázatának csökkenése, a mentális egészség javulása, és az emlőrákos betegek halandóságának csökkenése között összefüggés van.

Mikor bánjunk elővigyázatosan a lenmaggal?
A bizonyított vagy feltételezett kedvező hatások mellett meg kell említeni az esetleges veszélyeket is. A lehetséges hormonális hatások miatt a terhesség és a szoptatás idején a jelentősebb mennyiségű lenmagfogyasztás nem javasolt, ennek biztonságosságát ugyanis nem ellenőrizték. A lenmag fitoösztrogén-tartalma miatt óvatosság ajánlott minden olyan betegségben, amelyben a női hormonális egyensúly megváltozása kedvezőtlen hatású lehet, így endometriózisban, emlő-, méh- vagy petefészek-daganatban, policisztás ovárium esetén vagy akár alacsony hormontartalmú fogamzásgátló tabletta szedése mellett. Mivel e betegségekre vonatkozóan a tudományos adatok hiányosak és ellentmondásosak, a jelentősebb mennyiségű fitoösztrogént tartalmazó diéta vagy étrend-kiegészítés megkezdése előtt javasolt a kezelőorvos véleményének kikérése.

Hogyan fogyasszuk a lenmagot?

A lenmagot  -mint minden rostban gazdag táplálékot- bő folyadékkal ajánlott elfogyasztani, különben ronthatja a székrekedéses panaszokat. Másfelől viszont mind a lenmag, mind a lenmagolaj hasmenést is okozhat. Az emésztőrendszeri hatások miatt hasmenéses panaszok, irritábilis bél szindróma, colitis ulcerosa vagy Crohn-betegség, emésztőrendszeri szűkület esetén fogyasztása nem javasolt. Ugyanígy a szklerodermában szenvedő betegeknek sem ajánlott a nagyobb mennyiségű lenmag.

—————————————-

Omega 3 zsírsavak:
OMEGA-3 videó!

– Az Omega-3 és az Omega-6 zsírsavak ideális aránya az étkezésünkben 1:3 lenne, de sajnos ehelyett az 1:15, sőt az 1:30 arány.
– A szervezet biológiai, genetikai fejlődése nem tudja követni a modern élelmiszerek által megtestesített táplálkozást.
– Ajánlott napi fogyasztás: 2 000 mg Omega-3, 6 000 mg Omega-6.

Mi az oka a rossz Omega-3:Omega-6 aránynak?
– Növényi és állati zsíradékok, vaj, margarin, disznó-, kacsa-, libazsír Napraforgó-, oliva-, kukorica-, repceolaj.

Miért fontos számunkra az 1:3 vagy annál jobb Omega-3:Omega-6 arány?

– Az omega-6 túlsúlya csökkenti a sejtmembrán átjárhatóságát.
– Az étrendi omega-6 linolsav (LA) a szervezetben omega-6 arachidonsavvá (AA) alakul át, amelyet a sejtmembránjaink tárolnak. Az omega-6 arachidonsavból (AA) előállított bioaktív alkotóelemek felelősek mind az akut gyulladás megindításáért, mind a krónikus gyulladás folytatódásáért a szervezetben, ami számos életmóddal kapcsolatos egészségügyi problémát okozhat.
– Az omega-6 erősíti, míg az omega-3 gátolja a gyulladásos folyamatokat.
– Az omega-3 zsírsavak a sejtjeinken belül több jelátviteli folyamaton keresztül csökkentik a gyulladásos folyamatokat.

– A gyulladás a test azonnali reakciójának része a fertőzésre vagy sérülésre, de az ellenőrizetlen gyulladás károsítja a szöveteket. Valójában a kontrollálatlan gyulladás fontos szerepet játszik olyan betegségek patológiájában, mint az asztma, reumás ízületi gyulladás és az atherosclerosis. Az omega-3 zsírsavak azon képessége, hogy befolyásolják az arachidonsav anyagcserét, a javasolt gyulladásgátló hatásuk középpontjában áll.

A különböző betegségekben az alábbi arányok átlépése esetén drasztikusan megnő a kockázat:
– Rheumatoid arthritis Ω3/Ω6 1/3.
– Asztma Ω3/Ω6 1/5.
– Szív- és érrendszeri betegségek Ω3/Ω6 1/4.
– Vastagbélrák Ω3/Ω6 1/3.

Az Omega-3 és Omega-6 helyes 1:3 aránya:

– Helyreállítja a gyulladásos folyamatokat.
– Javítja a sejtek normál működését.
– Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Összetevők:
Hidegen sajtolt lenmag olaj.

Átlagos tápérték 100 ml-ben:

Energiatartalom min. 3570 kJ (850 kcal)
Zsír
melyből telítetlen zsírsavak
min. 95 g
min. 8 g
Szénhidrát
melyből cukrok
0 g
0 g
Fehérje 0 g


Arányok:
Omega-3 zsírsav 64%.
Omega-6 zsírsav 10,6%.
Omega-9 zsírsav 18%.
Telített zsírsav 4%.

Felhasználási javaslat:
– 5 ml / nap.

Kiszerelés:
– 500 ml.