Előfordulása:
Ezüstfehér, kemény, rideg, porrá törhető. Az élő szervezet számára esszenciális. Rendszerint a vassal együtt fordul elő, felhasználási területe széles. A rizs, búza, búzakorpa, búzacsíra, szója, barna kenyér, seréshús, dió, mogyoró jelentős mennyiségben tartalmaz mangánt. Egyéb élelmiszerek, tej, tejtermékek, tészták, gyümölcsök, zöldségek csak kis mennyiségben. Napi szükségletünk felnőttek esetében 2-5 mg.

Mangán.

Felszívódás, kiválasztódás:
Légzőszervünk, bőrünk és gyomrunk által tudjuk felszívni. Mivel a vas és mangán kölcsönhatásban vannak, így vashiány esetén javul a mangán felvétele. Legnagyobb arányban a májban található, de megtalálható a többi szövetekben is. Majdnem teljes egészében a széklettel ürítjük ki, csak kisebb részét vizelettel, verejtékkel és hajunkon keresztül.

Tünetek, következmények:
Mivel nélkülözhetetlen nyomelem, a hiánya, csökkent bevitele a hajpigmentáció zavarait, növekedés visszamaradását, csontosodási zavarokat okoz. A legtöbb fémhez viszonyítva a mangán túlzott bevitele okozza a legkevesebb problémát. Azért nem árt az óvatosság, mert tud lázat, orr-, torokproblémákat okozni. Súlyos mangánmérgezésre ellenszert jelent a triptofán, fenil-alanin.