Feladata:
A májban fokozza a véralvadást elősegítő protrombin termelését. Segítségével eláll a vérzés, ha megvágjuk az ujjunkat vagy seb keletkezik. Segít fontos szénhidrátok beépülésénél a sejtekbe, hogy kibírhassunk egy délelőttöt étkezés nélkül is.

K-vitamin mikroszkóp alatt.

Felszívódása:
Elég egyenetlenül 10-80%-ban hasznosul, a táplálék zsírtartalmától és az epesavaktól függően. A máj tárolja ugyan, de hamarabb lebomlik, mint a többi vitamin.

Hiányjelei:
Fáradékonyság, menstruációs rendellenességek, orrvérzés, bélpanaszok, nehezen gyógyuló, vérző sebek.

Napi adag:
Testsúly-kilogrammonként 0,03 mcg.

K-vitamin források:
Csukamájolaj, melasz, kelkáposzta, paraj, kelbimbó, brokkoli, vízitorma, fejes saláta, karfiol, zöldbab, uborka, cukkini, paradicsom. Napközben ideális a joghurt vagy a kefír, mert elősegíti a K-vitamin termelést. A csukamájolaj és melasz (cukorgyártás mellékterméke) pedig bőségesen tartalmazza, sőt még más fontos anyagokat is.