Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Testőr kapszula

Fogyjon a 3 testőr kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-től.

Névnap

Ma 2017. november 21., kedd, Olivér napja van. Holnap Cecília napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelező. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Úszás

Az úszás
Amennyiben ismerjük a megfelelő technikát azon sportok egyike, amely nem csak erősít, de jót tesz a vérkeringésnek, az alaknak és a léleknek is. Vajon minek köszönhető ez?

Az úszás az egyik legkedveltebb sportág.
Még a kerékpározásnál és a síelésnél is népszerűbb. A felmérések szerint a lakosság mintegy 60 százaléka - saját bevallása szerint - jár úszni. A többség azonban az úszás alatt azt érti, hogy télen időnként elmegy a termálfürdőbe, nyaraláskor megfürdik a tengerben vagy a tóban. Pedig tulajdonképpen csak akkor beszélhetünk sportolásról, ha legalább hetente egyszer edzünk.

Igazán megéri, hogy komolyan csináljuk.
Az úszás ugyanis serkenti a vérkeringést és az anyagcserét, valamint segít megőrizni formás alakunkat. E sportágnak köszönhetően számos rizikófaktor kiküszöbölhető. Rendszeres űzésével jótékonyan befolyásolható a zsíranyagcsere és a vérnyomás. És nem utolsósorban bizonyos esetekben az úszás életmentő lehet. Biztonsági okokból minden gyereknek meg kellene tanulnia úszni! Különösen hasznos az úszás a cukorbetegségben (elsősorban az időskori cukorbetegségnél!) szenvedőknek, a túlsúlyosaknak, a terheseknek, valamint a csípő- és a térdproblémákkal küszködőknek. Az asztmások számára is kifejezetten előnyös: a vízben végzett megerőltető testmozgás ritkán vált ki rohamot, mivel a belélegzett levegő meleg és páradús.

Lélekerősítő
Az úszás nem csupán jobb fizikai erőnlétet és fittséget eredményez, hanem lelkileg is pihentető hatású. Teljesen egyedül vagyunk önmagunkkal. A testmozgás elősegíti a lelki aktivitást. Kitisztul a fejünk, szabaddá válik a lelkünk. Hasonló boldogságérzet tölt el bennünket, mint egy hoszszú futás után. Csakhogy itt fontos szerepet játszik a víz, mely megszabadít testünk súlyától. Könnyednek és súlytalannak érezzük magunkat. Az úszás pozitív hatásának két előfeltétele van: a rendszeres edzés, és az egyes úszásnemekre jellemző tempók pontos végrehajtása. Hetente legalább kétszer, összesen másfél óra edzésre van szükségünk. Az edzés persze nem kényelmes tempózgatást jelent, hanem kissé erőltetett úszást, mely némi erőfeszítést igényel.

Mi a titka?
Csak akkor megy jól az úszás, ha elsajátítottuk a megfelelő technikát. Teljesen mindegy, hogy melyik úszásnemet választjuk. A mell-, a hát- és a gyorsúszás pozitív hatása között nincs lényegi különbség. Csupán a pillangóúszás kíván nagyobb technikai tudást. -A mellúszás a legkedveltebb úszásnem. Sajnos azonban általában rosszul csinálják. Az egyik fő hiba a helytelen légzéstechnika, a másik a fej görcsös feltartása az előrenyújtózásnál. Ennek következtében a tarkóizomzat sokszor fájdalmas, görcsös állapotba kerül. Ettől azonban még nem lesz egészségtelen, mint ahogyan azt sokan feltételezik, hiszen semmiképpen sem károsítja a gerincoszlopot.
-A hátúszás az egyetlen úszásnem, melynél az arc nem merül a vízbe. Kezdőknél a légzés gyakoroltatásánál ezt nagyszerűen ki lehet használni. Bár egyesek néha bizonytalanul érzik magunkat, hiszen nem látják, hogy hova úsznak. Jó tanács: Ne az eget (mennyezetet) nézzük, mert akkor a fej túlságosan hátrahajlik. Inkább a medence széle fölött válasszunk ki egy pontot, melytől igyekezzünk egyenes vonalban távolodni.
-A gyorsúszás - ellentétes kar- és lábtempó állandó váltakozása - a leggyorsabb. A kezdőknek a légzés és a kartempó helyes időzítése okozza a legnagyobb problémát.
-A pillangóúszás (a lepkék repüléséhez hasonló karmozgás, két lábtempóval kombinálva) a legfiatalabb (hivatalosan 1952 óta elismert), a második leggyorsabb és a legkimerítőbb úszásnem. A jól koordinált mozgás eléréséhez rengeteg gyakorlásra van szükség.

Az uszoda veszélyei
Az uszodák és a fürdők - különösen a termálvíz kitűnő tenyészhelyet biztosítanak a gombák és baktériumok számára. A vízben könnyen átadhatjuk egymásnak a baktériumok és a gombák által okozott nemi fertőzéseket. A trichomonast, chlamydiát, és ureaplazma-fertőzéseket általában a közösülés során lehet átadni a partnernek, mostanában azonban egyre gyakrabban előfordul, hogy a meleg vízben terjednek el. A fertőzések a vizelésnél többnyire enyhe folyást és fájdalmat okoznak, de észrevétlenek is maradhatnak. A fertőzötteket és partnerüket gyógyszerrel kell kezelni!

A leggyakoribb fertőzések közé tartozik a lábgomba is. Bár kellemetlen, de ártalmatlan. Különösen a fából készült napozóágyaknál és a lécrácsoknál kell vigyázni. A megelőzés érdekében viseljünk fürdőpapucsot, és használjunk fertőtlenítőszert, saját törülközőt. Az igazi klórallergia ritka. A bőr túlérzékenységének első jelei az úszás után néhány órával megjelenő viszkető kiütések, valamint a vörös szem. Az úszás előtt és után tehát mindig alaposan zuhanyozzunk le!

Mire ügyeljünk mellúszásnál?
1. Az előrenyújtózásnál a fejünket merítsük a vízbe.
2. Amikor a kart hátrafelé visszük, emeljük meg a könyökünket.
3. Pihenési szakasz: mindkét kezünket húzzuk a mellkasunkhoz.
4. A lábunkat húzzuk fel, és a csípőnket tartsuk olyan magasan, ahogy csak bírjuk.
5. Hátrafelé rúgás - mindig mindkét lábbal egyszerre végezzük!
6. Teljes kinyújtózás a nyújtott lábainkat zárjuk össze.

A legfontosabb szabályok
-Sose ugorjunk a vízbe felhevült testtel vagy kiadós étkezés után. Mindkét esetben előfordulhat ugyanis, hogy összeesünk, ez pedig a vízben életveszélyes. Nem árt az óvatosság egy átmulatott éjszaka után vagy rossz közérzet esetén sem.
-A biztonság az első! Ha még nem vagyunk biztos úszók, inkább csak olyan vízben gyakoroljunk, ahol még leér a lábunk. Ugyanez vonatkozik az epilepsziásokra, az asztmásokra, illetve a cukorbetegekre is.
-Vigyázzunk a természetes vizeknél! Sose ugorjunk fejest - még akkor se, ha pontosan ismerjük a vízmélységet. A folyókba kizárólag edzésben lévő, biztos úszók merészkedjenek. A különféle áramlások miatt tudniillik egészen más érzés folyó vízben úszni - így a tapasztalatlanabbak könnyen megijedhetnek. Ráadásul a sodrás mindig a parttól elfelé visz - szemben vele pedig csak nagy gyakorlattal és erővel rendelkező úszók tudnak haladni.
-A víz, amelyben úszunk, ne legyen se túl meleg, se túl hideg! Az optimális hőmérséklet 26-27 fok. A 20 foknál hidegebb vízben maximum 30 percig szabad tartózkodni. Vigyázzunk a hegyi folyóknál, patakoknál: a vízbe merüléskor a hidegsokk hatására előfordulhat, hogy hirtelen nem kapunk levegőt.
-Segédeszközök úszástanításhoz: a legmegfelelőbb segédeszköz (például a lábtempók begyakorlásához) az úszódeszka. A karúszó biztonsági eszköz kisgyermekek részére a pancsolómedencében úszástanításra nem alkalmas, mivel akadályozza a kar mozgását. A békatalp speciális célokra való, például búvárkodásra.

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári üröm kivonat