Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Testőr kapszula

Fogyjon a 3 testőr kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-től.

Névnap

Ma 2017. július 23., vasárnap, Lenke napja van. Holnap Kinga és Kincső napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelező. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Nátrium


A nátrium fizikai jellemzői:

A nátrium egy puha, könnyű, késsel is vágható fém. Ezüstfehér színű és mivel nagyon reakcióképes elem, ezért csak vegyületeiben találjuk meg. Az elemi nátrium a vízzel heves reakcióba lép és hidrogént fejleszt, ami maró nátrium-hidroxiddá alakul át. A csillagok gyakori alkotóeleme a nátrium. Katalizátorként, észterek előállításához, a szappangyártásban, világítástechnikában, erőművekben, belső égésű motorokban használjuk.

Nátrium.
Nátrium

A nátrium élettani jelentősége:
Az emberi testben körülbelül 80-100 gramm nátrium található. Nagyobbrészt oldott állapotban fedezhető fel, csak kisebb részét tárolják csontjaink, kötőszöveteink. A nátrium igen fontos szerepet kap az ozmotikus nyomás fenntartásában, amit a kálium segítségével biztosít. Nyáron ugyan a napi mennyiség többszörösét elveszítjük izzadással, nátrium-klorid (vagyis só) formájában, ilyenkor fontos szerepe van a megfelelő mértékű pótlásának. Sajnos azonban ételeinket túlsózzuk, túlfűszerezzük, ezáltal túlterheljük ezt a csodálatos, maga nemében egyegyülálló szervezetünket. A következményeket talán már mindenki kitalálta: ezek a magas vérnyomás és a keringési megbetegedések. A napi szükséglet 5 gramm körül van, ami nyáron lehet kicsivel több, a folyadékveszteség miatt. Célszerű már gyermekkorban kerülni a túl sok nátrium bevitelét, hogy felnőttkorra ne alakulhassanak ki ezek a betegségek. A nátrium szerepét még az idegrendszeri ingerület átvitelénél, az izomműködés során és a sav-bázis egyensúly fenntartásánál érdemes megemlíteni.

Nátriumhiányos állapot:
Álatalában az ellenkezője szokott előfordulni, de lehetséges, hogy kevesebb nátriumot fogyasztunk, mint amire szükségünk van. Nyáron kell különösen odafigyelnünk, amikor az izzadsággal együtt a szervezet jelentékeny mennyiségű sót is veszít. Ezt bizony pótolni kell, mert könnyen felborul szervezetünk folyadék háztartása. Ilyenkor megbomlik a pozitív és negatív ionok közötti egyensúly, amiért a nátrium a felelős. Ennek a tüneteit gyengeségérzés, hányinger, apátia,szédülés, alacsony vérnyomás kíséri.

Túlzott nátriumfogyasztás:
Inkább a túlzott nátriumfogyasztás jellemző, az emberek átlag 15 gramm sót (nátrium-klorid) fogyasztanak el, a napi ajánlott 5 gramm helyett. A túlzott nátrium bevitel következménye a magas vérnyomás, a szervezet visszatartja a vizet. Ezáltal ödémák alakulnak ki, és az ételben lévő többi fűszer izét is elnyomhatjuk a túlzott sózással. Sok élelmiszerünk tartalmazhat sót, ezekre külön oda kellene figyelni, pl sós kifli, sós mogyoró, sós pálcika stb. A túlzott sófogyasztást csak tovább rontja, ha káliumban szegény az étrendünk. Az egészséges kálium és nátriumfogyasztás mennyisége körülbelül ugyanannyi kellene, hogy legyen. Ha szeretnénk elkerülni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket, ami azért nem egyik napról a másikra, hanem folyamatosan alakul ki, akkor csökkentsük a nátriumfogyasztást, kevésbé sózzuk meg az ételeinket.

Sportolók nátriumigénye:
Sportolók esetében több a nátrium szükséglet, mivel a fizikai izommunka során jelentős mennyiségű sót izzadnak ki a bőrükre, ezt pedig pótolni kell. Pontos adatokat nem könnyű mondani, mert ez a végzett sport, edzés, intenzitás, igénybevétel függvényeképpen változik. Sőt, egyénenként is lehetkülönböző, ugye mindenki érti, nem egyformán izzadunk. Van aki kevésbé, van aki jobban. Viszonyításképpen csak az erősportolóknál 6-8 gramm, állóképességet igénylő sportoknál 8-10 gramm naponta, terheléstől függően.

Felvetődhet a kérdés, miért is használjuk?
Szerintem elég csak egyszer kihagyni az ételből és mindenki rájön, bizony só nélkül nincs íze a levesnek, húsnak, főzeléknek, bárminek. Nyugodt szívvel használjuk, csak a mennyiségére kell odafigyelni. Ez igaz a többi fűszerre, ételízesítőre. Amennyiben túl sokat használunk ezekből, azzal nemcsak egészségtelenül élünk, hanem elnyomjuk egymás ízeit. Később már egyre többet és többet fogunk beleszórni borsból, sóból, stb., hogy ugyanazt a hatást elérjük. Közben észre sem vesszük, mert az íz mit sem változik, csak a szervezetünket terheljük le feleslegesen. Különösen a vacsorától óvok mindenkit, hogy nehéz, fűszereset egyen, mert a nyugodt és pihentető alvást addig nem tudja elkezdeni, amíg a szervezete feldolgoz és méregteleníti ezt a sok salakot.

Néhány nyersanyag nátriumtartalma 100 grammra:
Alma 2 mg
Burgonya 3 mg
Paradicsom 5 mg
Rizs 6 mg
Banán 22 mg
Teljes búza 30 mg
Zabpehely 30 mg
Színhúsok kb. 30-130 mg
Csirkemell 50 mg
Sovány sertéshús 85 mg
Lóhús 110 mg
Graham-kenyér 686 mg
Fehér kenyér 700 mg
Ementáli sajt 800 mg
Trappista sajt 970 mg
Kenőmájas 1100 mg
Félbarna kenyér 1200 mg
Óvári sajt 1330 mg

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári üröm kivonat