Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Testőr kapszula

Fogyjon a 3 testőr kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-től.

Névnap

Ma 2017. július 28., péntek, Szabolcs és Alina napja van. Holnap Márta, Márti és Flóra napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelező. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Magnézium

 

Ismertetés:

Az emberi testben előforduló ásványi anyagok közül, a magnézium fordul elő a legkisebb arányban. Átlagos emebrnél ez mindössze 25-30 gramm magnéziumot jelent, aminek a túlnyomó többsége (50-60%-a) a csontokban található. A kis mennyiségű előfordulása ellenére, nagyon sokat reklámozott termék a magnézium. Talán a sokoldalúságának köszönheti ezt a népszerűségét. Szükség van magnéziumra az energiatermeléshez, az izmok és az idegrendszerünk működéséhez, a fogak és csontok felépítéséhez. Aki stresszes életmódot él, nehéz fizikai munkát végez, annak különösen oda kell(ene) figyelnie a megfelelő mennyiségű magnézium pótlására, mert a mai feldolgozott élelmiszereink már jóval kevesebb mennyiségben tartalmazzák a magnéziumot, mint régen és ez sajnos már nem elegendő egy feszített munkatempójú életvitelhez. Éppen a fejlett országokban okoz több problémát, ahol virágzik a feldolgozóipar, hozzáteszem nem értünk, fogyasztókért, inkább a tulajdonosok, gyártók érdekeiért. Érdemes megfigyelni azon országokat, ahol kevésbé jellemző, kevesebb tartósított élelmiszert fogyasztanak, ott jóval egészségesebbek az emberek. Ha már ezt kell (???) fogyasztanunk, legalább valamilyen módon figyeljünk oda, hogy ne alakuljanak ki hiánybetegségek. Étrendkiegészítő formájában is hozzájuthatunk a szükséges mennyiséghez. Általában kalciummal együtt ajánlott fogyasztani 2:1 (kalcium:magnézium) arányban. Rövid és hosszútávon is kialakulhatnak betegségek magnézium hiányból eredően: szívritmuszavar, fáradtság, izomgörcsök, szívbetegség, cukorbetegség. Különösen testépítők esetén szükséges sok-sok magnézium, mert a fehérjék nagy mennyiséget képesek elvonni belőle. Több kuatatási eredmény szerint igen jelentős erdmények érhetőek el a szívritmus zavarokkal, infarktuson átesett embereknél, magnézium segítségével.

 


Magnézium

Magnézium.
 

A Q-10 vitamonhoz hasonlóan a magnézium is segít energiával ellátni a szív izomzatát, javítva a keringést. Magas vérnyomásban szenvedők esetén is hozhat javulást, persze itt nagyon fontos, hogy a konyhasó bevitelét csökkentsük, mert különben hiába várjuk az eredményeket. Cukorbetegeknél pedig segít szabályozni vércukorszintet Testépítők szokták cinkkel együtt fogyasztani, mert így hatásosabb, akárcsak a C-vitamin esetében, ahol szintén jobban hasznosul, ha egy kis cink támogatja. Ők a napi 500-1000 mg-ot is elfogyasztják magnéziumból naponta.

 


Miért használjuk?

Hipertóniában szenvedők esetében csökkenti a vérnyomást, segít megelőzni, könnyíteni az infarktuson, szívritmus zavarokon. Ezekre egyszerűen úgy derült fény, hogy ahol keményebb a víz, ott nagyobb a magnézium tartalom és a napi fogyasztása is. Emellett ott jóval kevesebben szenvednek érrendszeri megbetegedésekben. Sportolók esetén jóval nagyobb igény van magnéziumra, hogy a kemény izommunka során megkapja az oxigént, az esetleges sérülésekből pedig hamarabb felépülhessenek.

 

 

További előnyei:

Vizsgálatok szerint lehetséges, hogy magnéziummal megelőzhető az öregkori (2-es típusú) cukorbetegség. Meglévő betegség esetén is gátolhatja a szövődmények terjedését. A légutakat kissé képes tágítani a magnézium, ami kedvező hatást gyakorolhat az asztmára és höröghurutra. Csontritkulásos betegségek megelőzésében, kezelésében is nagyon haszos segítőtárs lehet a magnézium. Menstruációs időszakban a görcsöket enyhíti.

 

 

Hogyan használjuk?

Sportolóknak kell a legnagyobb mennyiségben, fogyasztani, ők akár 500-1000 mg-ot is bevihetnek naponta. Átlagos termetű, testalkatú férfiak esetén ez kb. 400 mg, míg nők esetében 320 mg körül van, de várandós anyukáknál lehet kicsit több. Aki asztmás, magas vérnyomása, szívritmuszavara van, az a sportolókéhoz hasonló mennyiséget is elfogyaszthat, amit általában étkezés közben célszerű megtenni, hogy kellőképpen felszívódjon. Egyes magnézium készítmények között jelentős árkülönbségek lehetnek. Az alig vagy nehezen felszívódó magnézium-oxid a legolcsóbb. A jóval hatékonyabb magnézium-citrát vagy -ororát már árban is magasabb kategóriát képvisel.

 

 

Természetes magnéziumforrások:

Sok magnézium található a tengeri hínárban(760mg/100g), a búzakorpában(490), a búzacsírában(336), a mandulában(270), kesudióban(267) és a szójában(88). Nagy általánosságban igaz, hogy az olajos magvak, gabonák (itt a teljes kiőrlésű lisztre gondoljunk), hüvelyesek, a sötétzöld levélzöldségek, jelentős mennyiségű magnéziumot tartalmaznak.

 

 

Figyelmeztetések, esetleges mellékhatások:

Akik veseműködési problémákkal küszködnek, csak az orvos utasítására szedhetnek magnéziumtartalmú készítményeket. Ugyanis a felesleges mennyiség kiürítődik a vizeleten keresztül, ám ha ez nem történik meg, akkor a vér magnéziumkoncentrációja megemelkedik, ami kifejezetten veszélyes lehet. Túlzott mértékű fogyasztása esetén hasmenés, émelygés fordulhat elő. Ennél súlyosabb tüneteket csak akkor tapasztalhatunk, ha a szervezet nem képes kiüríteni a felesleget: izomgyengeség, letargia lesz úrrá rajtunk.

 

 

Tiltás:

A magnéziumot nem tiltják sehol sem, de azért oda kell figyelni az ésszerű használatára. (2007)

 

 

Toxicitás:

Nincs mérgező hatása.

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári üröm kivonat