Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Testőr kapszula

Fogyjon a 3 testőr kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-től.

Névnap

Ma 2017. november 21., kedd, Olivér napja van. Holnap Cecília napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelező. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Kalcium

Ismertetés:
A kalcium a természetben vegyületeiben fordul elő, ilyen vegyületek a szulfátsók és karbonátok. Szervezetünk körülbelül 1000 g kalciumot tartalmaz (férfiak 1000-1200 g, nők 750-850 g), melynek 99%-a a fogakba és csontokba épül be, a maradék a véplazmában és a sejtekben, sejtek közötti térben található. A kalcium szerepet játszik a véralvadásban és csökkenti az allergiás reakciók során tapasztalható tüneteket. A neuronok ingerületvezetésében és az izmok összehúzódásában is nélkülözhetetlen de közvetlenül nem fokozza a teljesítményt. Hiányában kalcium szabadul föl a csontokból, ami szerepet játszik azok gyengülésében. A test savasodása, a magas fehérjebevitel fokozhatja a vizelettel történő Ca ürítést, az elégtelen bevitel pedig szívritmuszavart is okozhat. A hiányt izomgörcsök, izomrángások jelezhetik fiatal és idősebb korban egyaránt, a tartósan elégtelen bevitelt jelzi még gyermekkorban a rachitis, angolkór (D-vitamin hiány), míg felnőttekben hasonló helyzetben osteoporosis, csontritkulás jelentkezik. A kalcium-anyagcserét a kalcium és D-vitamin bevitel, valamint a mellékpajzsmirigy által termelt parathormon és kalcitonin szabályozza. A kalcitonin csökkenti a vér kalciumszintjét és a csontokba történő beépülést segíti, míg a parathormon növeli a vér kalciumszintjét a csontokból történő felszabadítás fokozásán és az ürítés csökkentésén keresztül. A kortikoszteroidok kedvezőtlenül hatnak a csontok erősségére, míg az ösztrogének és az androgének -az androgének fokozottabban- a csontok erősségét, a csontok kalciumtartalmát növelik. Két sportolók számára különösen fontos kérdést nem lehet kikerülni, ha a kalciumról van szó. Az egyik a magas fehérjebevitel feltételezett ártalmai, a másik az alacsony testzsírszázalék, a túlzott fogyókúra által a kalciumháztartásban okozott károk. A magas protein, állati fehérje, húsfogyasztás kalciumürítést fokozó hatását sok vizsgálat alátámasztja, míg más vizsgálatok nem. Kielégítő kalciumbevitel és fizikailag aktív életmód /a csontokat terhelő testmozgás, például súlyzós edzés/ mellett valószínűtlen a csontok gyengülése a fokozott fehérjebevitel hatására, különösen, ha az ellátottság kielégítő (nem szabad a megfelelő zöldség és gyümölcsfogyasztásról sem elfelejtkezni). Nők számára az alacsony testzsírszázalék és a hormonális rendszer ehhez kapcsolódó zavarai jelentősen fokozzák a csontritkulás kockázatát (ez a veszély a súlyzós edzést végző nőket valószínűleg kevésbé fenyegeti), ezért mindenképpen fontos ügyelni a jó ásványi-anyag ellátottságra. Érdekesség, hogy a kalcium egyes vélemények szerint mérsékli a zsírfelhalmozást, így a szálkásításban is segíthet (néhány ezer liter tej elfogyasztása után jómagam ezt nem tudnám százszázalékosan megerősíteni). A gyors fogyás a csonttömeg vesztését felgyorsítja, ilyenkor még fokozottabban kell ügyelni az elegendő testmozgásra és megfelelő kalcium- D-vitamin bevitelre. A kalcium előnyei: erős csontok és fogak, a csontritkulás és csonttörések megelőzése, vérnyomáscsökkentés, kedvező hatás a PMS-re, izomgörcs megelőzés, esetleges testzsír csökkentés. Ha kiegészítőként fogyasztjuk, több kis dózisra elosztva ajánlott bevenni, bőséges folyadékfogyasztás mellett. Felnőtt emberekben az elfogyasztott kalcium 20-40%-a szívódik fel. Rendszeres napi 2000 mg-nál nagyobb, vagy 5000 mg/nap-os bevitele nem javasolt. Vesekövességre való hajlamnál a nagymérvű kiegészítés nem ajánlott.
Szedése mellett székrekedés előfordulhat. Tejtermékekben és olajosmagvakban található meg nagyobb mennyiségben, de utóbbiakból rosszabbul szívódik fel. Magas kalciumtartalmú ásványvizek is segíthetnek szükségleteink kielégítésében. Kiegészítőkben elsősorban calcium-lacticum, -gluconicum, -carbonicum, -hydrogenphosphoricum formában fordul elő, illetve a készítmények ezek természetes forrását (pl. mészkő, tojáshéj) tartalmazhatják. További vegyületek: calcium aspartate, calcium citrate; calcium citrate malate, calcium orotate.

Kalcium-karbonát.


Miért használjuk?
Felhasználható ingerlékenység, koncentrációzavarok és alvásproblémák kezelésére. Izomgörcsök megelőzésére a magnézium mellett a kalcium is alkalmazható.

További előnyös hatások:
Allergiás reakciókban az orális vagy intravénás kalciumbevitel kedvező hatású (de az orvosi ellátást nem helyettesítheti). Savkötők gyakori alkotóeleme, ilyen formában enyhíti a gyomorégést.

Hogyan használjuk?
A magnézium és kalcium arányában az 1:2 arány az ideális, ezért ha például 1000 mg kalciumot viszünk be étrend-kiegészítőkkel, tanácsos 500 mg magnéziumot is elfogyasztani hozzá. A kalcium és foszfor aránya 1:1 és 1:1,5 között megfelelő. Egyszerre 500 mg kalciumnál nem érdemes többet elfogyasztani. A gyors fogyás a csonttömeg vesztését felgyorsítja, ilyenkor még fokozottabban kell ügyelni az elegendő testmozgásra és megfelelő kalcium- D-vitamin bevitelre.

Ajánlott bevitel:
Fiatalok: 15-18 év között: 1000-1200 mg/nap
Felnőttek: 800-1000 mg/nap
Terhes, szoptató nők: 1200 mg/nap
Csontritkulás kezelése, megelőzése: 1200 mg/nap
Erő- és gyorserő sportok: 1500-2000 mg
Állóképességi sportok: 1000-2000 mg

Kölcsönhatások illetve szinergizmus:
Kedvezően hat a felvételre a laktóz (tejcukor), C-vitamin, D-vitamin. A kielégítő fehérjebevitel segíti a csontépítést. A magas fehérje- és foszfátbevitel fokozza a kalciumürítést. A gabonák fitátjai és az oxálsav tartalmú ételek (spenót, rebarbara stb.) gátolják a felszívódást, ahogyan a növényi és halolajok (PUFA) is. Antibiotikumokkal kölcsönhatásba léphet, azokkal együtt csak orvosi javaslatra szedhető. Vízhajtók szedése esetén az orvosi előírásokat kövessük a kalciumtartalmú kiegészítők használatánál, ugyanis túl alacsony vagy túl magas vérszintekhez vezethet a gyógyszerhasználat. Gyógyszeres kezelést kapó szívbetegek használat előtt konzultáljanak orvosukkal. Az ipriflavon fokozza a kalcium beépülését a csontokba, ezért csontritkulás kezelésére is felhasználják. A kávé, tea, koffein fokozza a kalciumürítést, minden csésze kávé 100 mg-al emeli a kalciumszükségletet.

Természetes forrásai:
Tejtermékekben található meg nagyobb mennyiségben és olajosmagvakban, de utóbbiakból rosszabbul szívódik fel. Magas kalciumtartalmú ásványvizek is segíthetnek szükségleteink kielégítésében. Nyersanyagok kalciumtartalma 100g-ra vetítve milligrammban:
Rizs 8 mg
Teljes búza 39 mg
Zabpehely 71 mg
Sovány tehéntúró 90 mg
Mazsola 110 mg
Banán 110 mg
Fölözött tehéntej 114 mg
Teljes tehéntej 120 mg
Spenót 113 mg
Szójaliszt 200 mg
Dió 202 mg
Mandula 238 mg
Mogyoró 290 mg
Juhtúró 400 mg
Trappista sajt 600 mg
Sajtok 400-800 mg
Parmezán sajt 850 mg
Mák 968 mg
Tejpor 1200 mg

Esetleges mellékhatásai:
Egészségügyi problémák, különösen súlyos vesebetegségek esetén kerüljük fokozott bevitelét. Rendszeres napi 2000 mg-nál nagyobb, vagy 5000 mg/nap-os fogyasztása nem javasolt. Vesekövességre való hajlamnál a nagymérvű kiegészítés nem ajánlott. Szedése mellett székrekedés előfordulhat.

Tiltás:
Nincs. (2007)

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári üröm kivonat