Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Testőr kapszula

Fogyjon a 3 testőr kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-től.

Névnap

Ma 2017. június 28., szerda, Levente és Irén napja van. Holnap Péter és Pál napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelező. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Címlap Kezdőlap - Hirek Idősen egészségesen?!
Idősen egészségesen?!

Idősen is egészségesen?!

Mi történik velünk öregkorunkra?
Idősebb korban, városokban élő embereknek és sportolóknak valóságos áldás lehet az antioxidánsok szedése, védelmet nyújtva a szabadgyökök egészségkárosító hatásaival szemben. Minden élőlény, legyen ember, állat vagy növény - megöregszik. Bármennyire is kellemetlen a gondolat, tény, hogy így van. Vannak azonban olyanok, akik sokkal szebben öregszenek, és sokkal fiatalosabbnak látszanak. Ez azt jelenti, hogy az öregedés nem egyforma tempóban zajlik és az antioxidánsokkal kapcsolatban végzett kutatások is azt mutatták, hogy a folyamatot le lehet lassítani. Ebben a fejezetben azt tárgyaljuk, hogy miként gyorsítják a szabadgyökök az öregedést és az antioxidánsok hogyan tesznek ez ellen. Az öregedés folyamatában csökken a szervezetben az egészséges sejtek száma, ezzel arányosan pedig nő a beteg sejtek aránya. A különböző szervek mindenkinél különböző mértékben öregednek az idő múlásával. Amikor a beteg sejtek száma egy bizonyos százalék fölé növekszik, a szerv működése veszélybe kerül. A legtöbb embernél először a szív mondja fel a szolgálatot, másoknál az immunrendszer vagy az agy. A legnagyobb kockázati tényezőt azt jelenti, hogy az öregedés folyamatában a test tartalékai teljesen kiürülnek a szervek egészséges sejtszámának csökkenése miatt. Ezért van az, hogy míg a vércukorszint egész életünk folyamán nagyjából egy állandó szinten van, a kor előrehaladtával a testnek a glükózszintet szabályozó képessége egyre kevésbé hatékony. Ezt a glükóz-toleranciatesztekkel lehet vizsgálni, amely a fokozott cukortartalom vészhelyzetéért felelős endokrinrendszer raktározó-kapacitását méri. Ugyanez a gyengülő tendencia vonatkozik a más rendszerek felépülő képességére. Egyszerűen azt mondhatjuk, az öregedés azt jelenti, hogy a szervezet már nem tud ugyanolyan hatékonysággal megbirkózni a kihívásokkal és a stresszhelyzetekkel. Az aktív sejtek száma minden szervben csökken, ahogy az ember öregszik, ellehetetlenítve ezzel a normális működést.

MI OKOZZA EZT A HANYATLÁST?
Mostanra már biztosan magától is tudja mindenki a választ: a szabadgyökök. A több trillió szabadgyök felfokozódott hatása a sejtek vesztét jelenti. A károsodás számos módon bekövetkezhet. Ha a szabadgyökök pl. a sejtmembránt támadják meg, a sejt elveszítheti a tápanyagfelvevő és a salakanyag-leadó képességét, ez pedig a sejt halálához vezet. A szabadgyökök a sejt DNS-ét is megtámadhatják, így az ahelyett, hogy megkettőzné az egészséges sejtet, mutáns sejtet hoz létre, amely abnormálisan működik. Az ilyen sejtek elrákosodhatnak, de legalábbis az idő múlásával egyre kevésbé hatékonyak. A sejtek hatékonyságának csökkenése az öregség jellemzője. Az ilyen és még sok más típusú szabadgyök-reakció következménye, hogy a szervezetben csökken az egészséges sejtek száma. Úgy képzelhetjük el, mint a régi-régi színház villanykörtéit, ahogy egymás után égnek ki. Egy darabig még el tudjuk olvasni a jelzéseket, de ahogy egyre sötétebb van, mind jobban kell erőlködnünk. Testünk minden egyes szervében halnak el a sejtek, de azért a működés még nem áll le egy darabig.

AZ ANTIOXIDÁNSOK MEGHOSSZABBÍTHATJÁK AZ ÉLETEMET?
A válasz igen; de a valódi cél nemcsak az, hogy tovább éljünk, hanem, hogy jobb egészségben is. Nem szabad csak plussz éveket kívánnunk az életünkhöz, életet is kell kívánnunk a plussz évekhez. Laboratóriumi kutatásaim során azt tapasztaltam, hogy az antioxidánsokat fogyasztó kísérleti állatoknak 30 százalékkal hosszabb volt az életük az átlagosnál, és 10 százalékkal a többi állat maximális időtartamánál. Mi több, nem egy alom elaggott állatról van szó. Egészségesebbnek, fiatalabbnak és aktívabbnak látszottak, emellett kevesebb betegségben is szenvedtek. Ezek után felvetődött a kérdés, vajon az emberekre is ugyanilyen hatással vannak-e az antioxidánsok? Sajnos nem rendelkezünk olyan placebo-ellenőrzésű klinikai tapasztalattal, amely bizonyíthatná mindezt, és nem is lesz ilyen kísérletben részünk. A költségek ugyanis a csillagos égig rúgnának. Vannak azonban más bizonyítékok, amelyekre támaszkodhatunk. Ahogy a népesség antioxidáns fogyasztása megnőtt, megállapítottuk, hogy a krónikus rokkantság, a szívbetegségek halálozási rátája és a rák száma csökkent. Ezzel egy időben az átlagos élettartam meg növekedett. Bár ez a bizonyíték közvetett, az emberek millióira gyakorolt pozitív hatás mégiscsak alátámasztja az antioxidáns-kiegészítés fontosságát. Ha az antioxidánsok csökkentik annak kockázatát, hogy rák- vagy szívbetegek legyünk, ezzel egyértelműen növelik életkilátásunkat.Az eddig leírtakon kívül is még számos kutatást végeztek. Jó néhány évvel ezelőtt részt vettem egy tanulmányban, Linus Pauling és Jim Enstrom professzorral együtt, amelynek során szellemileg ép, idősödő kaliforniai emberek halálozását vizsgáltuk. A megfigyelés azt mutatta, hogy azoknak a halálozási rátája, akik antioxidánsokat szedtek, alacsonyabb volt. A férfiaknál a halálozási esély 22 százalékkal csökkent, a nőknél 46 százalékkal. Később Enstrom és kollégái arról számoltak be, hogy a napi 250 mg feletti C-vitamin-kiegészítés 35 százalékkal csökkentette a férfiaknál a halálozási arányszámot, és hat évvel hosszabbította meg a kísérleti alanyok életét. Egy nemrég végzett kutatás, amelyről a Journal of the American Geriarics Societyben számoltak be, hogy a száz év körüli vagy afeletti emberek vérében lényegesen magasabb az antioxidánsok szintje, és alacsonyabb a szabadgyököké, összehasonlítva a hetven és kilencvenkilenc év közöttiekkel. Az ilyen emberek relatíve nagy mennyiségben fogyasztanak antioxidánsban gazdag gyümölcsöt és zöldséget.

Egyre idősödő társadalmunkban égető szükség van arra, hogy már fiatal korban letegyük az egészséges időskor alapjait. Életvitelünkkel mutassunk pozitív példát embertársainknak, hogy a magyar népesség egészségi helyzete felzárkózhasson az EU15 állampolgáraihoz. Az alábbi tények önmagukért beszélnek, olvassák el, és tegyenek lépéseket az egészséges életmód felé! Rövid élet + 10 év betegség = magyar népesség A világon az európai és a japán népesség a legidősebb. Magyarország lakossága is drámaian idősödik. Az európai országokban a 60 év feletti lakosság a teljes népesség 20-24%-át teszi ki szemben pl. az afrikai lakossággal, ahol ez az arány 0-9 % közé tehető. A WHO (World Health Organization - Egészségügyi Világszervezet) adatbázisára támaszkodva végzett egy felmérést 2002-ben a Pfizer gyógyszergyár, melyben a különböző országok lakosainak egészségi állapotát térképezték fel. A tanulmány szerint az Európai Unió (EU15) országaiban a születéskor várható átlagos életidőtartam 78,2 év. Magyarországon ez csupán 70,6 év. Vagyis 8 évvel alacsonyabb az átlagéletkor nálunk, mint az EU-ban. Ország Várható életidőtartam
(Life Expectancy - LE/1998) Egészségben eltöltött évek száma
(Healthy Life Expectancy - HALE/2000)

Sokszor a kérdés azonban nem úgy merül fel, hogy meddig élünk, hanem hogy az eltöltött éveket milyen egészségben éljük meg. Ezért a jelenleg folyó nemzetközi kutatások a várható életidőtartam (Life Expectancy - LE) helyett az egészségben eltöltött évek számára (Healthy Life Expectancy - HALE) helyezik a hangsúlyt. Az elsődleges cél az, hogy az idős kort egészségben, aktívan éljük meg. Ennek a célnak az alapjait azonban már jóval fiatalabb korban kell lerakni megfelelő életmóddal és prevencióval. Életünk utolsó 10 éve betegen telik. Nemcsak alacsony átlagéletkorral rendelkezünk az EU15 országaihoz viszonyítva, de egészségünk is jelentősen megromlik a nyugdíjkorhatár környékén. 60 év felett kb. 10 éven keresztül szorulunk rendszeres orvosi, ápolónői ellátásra, valamint mindennapi gyógyszerszedésre.

A 60 év feletti népesség megromlott egészségi helyzete nagy terhet ró az aktív társadalomra, valamint a szociális és egészségügyi intézményekre. Ezt a terhet lehet prevencióval, megfelelő kezeléssel enyhíteni. Európában a szív és keringési rendszer betegsége közel 4 millió ember haláláért felelős évente, és az összes haláleset közel felét teszi ki (49%). Magyarországon háromszor annyi ember hal meg szív és keringési-rendszer betegség következtében, mint Franciaországban. Míg Franciaországban a 100.000 lakosra jutó halálozási szám (szív és keringési-rendszer betegség miatt) 178, addig hazánkban ez a szám közel 600 (586) halálesetet jelent. Lehet orvosolni a fent említett társadalmi szintű problémákat. A legfontosabb az egyén változtatni és tenni akarása. Ellenőrizze rövid listánkat! Eleget tesz-e a következő pontoknak? Megfelelő életvitel (dohányzás, alkohol stb.)
- Egészséges táplálkozás
- Gyakori fizikai aktivitás
- Rendszeres orvosi szűrővizsgálat

Bár egy időskorra elhasználodott szervezet már valóságosan magánhordozza az élet során felhalmozodott minőségi éhezés nyomait de soha nem késő az emberek életminőségén javítani.Több jó bizonyságunk is van arról hogy idős embereket nagyon alacsony értékkel mértünk az antioxidánsszínt mérésen s miután elkezdték fogyasztani a táplálékkiegészitőinket olyan valóságos javulás állt be, hogy azt mondták ilyen fittnek még nem érezték magukat, s ezt az orvosuk is megerősitette.

A javulás mértéke nagyon változó. Ahol óriási réseket kell betömni ott a látványos javulás lassabb folyamat ahol pedig már komoly kialakult betegség van ott az orvossal való konzultáció mellett a gyógyszerek megtartása mellett kell várni a javulást.

A fiatalosság titka.

Az emberek már az ókorban is mindent megtettek volna azért, hogy minél tovább megőrizzék fiatalságukat és vitalitásukat.


A módszerek nagyon változatosak voltak. Kb. a harmadik évszázadban a taoista filozófusok cinóbert (a higany mérgező fajtája) ajánlottak öregedés ellen. Mondani sem kell, hogy rengeteg volt a haláleset. Az ókori rómaiak arany fogyasztásával próbálkoztak, némely aggastyán pedig a haldokló gladiátorok friss vérétől remélte a fiatalság visszatértét. A szélsőséges hiedelmek mellett igazán bölcs tanácsok is születtek. Hippokratész például a mértéktartó evés-ivás fontosságára és a virrasztás káros voltára figyelmeztetett.

Az ember attól a pillanattól kezdve öregszik, amint befejeződött növekedése, fejlődése. Vannak, akik sokáig fiatalosak maradnak, mások viszont az átlagosnál gyorsabban öregszenek meg. Az öregedés tempójáért hatvan százalékban a gének, negyven százalékban pedig az élet minősége, az életstílus és a környezet a felelős. Ha szüleink, nagyszüleink magas életkort értek meg, minden valószínűséggel mi magunk is sokáig fogunk élni.

Egyébként az emberi élet az évszázadok során egyre hosszabb lett. Az ókori Görögországban tizennyolc év volt az átlagéletkor, az ókori rómaiak pedig átlagosan huszonkét évet éltek. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem léteztek hatvanasok. Igaz, hogy az emberek nagy része korán halt meg, de az átlagot a magas csecsemő-és gyermekkori elhalálozás is nagymértékben lerontotta. A középkorban harminchárom év volt az átlagéletkor, 1900-ban pedig negyvenhárom. A huszadik század nyolcvanas éveiben a legmagasabb átlagéletkor már 80,18 (nők), ill. 74,54 (férfiak). A listát a japánok vezették.

Elmondhatjuk, hogy az emberi élet hossza és minősége az utóbbi száz évben többet változott, mint az előző két évezredben. (A nagy ugrást az egészségügy, az orvostudomány fejlődése, az életkörülmények javulása tette lehetővé.) Viszont azt még senki sem tudja biztosan, mi befolyásolja leginkább az emberi élet hosszát. És azt sem, elsősorban mivel függ össze az öregedési folyamat gyorsasága. Általában a szabadgyökök negatív hatásáról beszélnek. Ha túl sok "termelődik" belőlük, károsítják a sejtfalat, ami az öregedési folyamat felgyorsulásához vezethet. Természetesen megteszi a magáét a szennyezett környezet, a dohányzás, a gyakori gyógyszerfogyasztás és az egészségtelen táplálkozás is. A nagymértékű alkoholfogyasztás, a mozgáshiány és a szellemi tétlenség is káros, és a hormonok szerepe sem elhanyagolható.

Az egyes szervek öregedése különböző tempóban megy végbe. Az öregedés jelei legmarkánsabban a bőrön és a hajon jelentkeznek. A sejtek fokozatosan elveszítik a regenerálódásra való képességüket, egyre csökken a bőr rugalmassága. A korral a test víztartalma is csökken. (Az újszülött testének víztartalma kilencven százalék, egy hetvenöt évesé kb. hetven százalék.) Idősebb korban a faggyúmirigyek működése is csökken, így a bőrön keresztül még hamarabb távozik a víz. A bőr felső rétege kiszárad, elvékonyodik, és ráncos lesz.

A ráncok megjelenése mindenkinél máskor következik be. Hogy mikor, az hetven százalékban múlik az életvitelen, és csupán harminc százalékban a géneken. Ma már válogathatunk a fiatalító csodaszerek között. Az otthon bevethető kozmetikai készítményeket a legfelsőbb rétegre visszük fel, a szakembert igénylő eljárások pedig a bőr mélyebb rétegeit érintik. Pl. kollagéninjekció, lézeres kezelés, botulotoxin. Tényleg olyan hatásosak a kozmetikai készítmények és eljárások, mint amennyire reklámozzák őket? Az biztos, hogy hatásos anyagokat tartalmaznak. A kollagén feszesíti a bőrt, az E és C vitamin, a betakaroten és a gyümölcssavak pedig a szabadgyökök elleni harc hatásos fegyverei. És nemcsak krémek formájában, hanem a táplálékban is.

A haj korán bekövetkező őszüléséért elsősorban a gének felelősek. A hajszín a pigmentet előállító sejtektől függ. Ezek a sejtek az idő előrehaladtával egyre kevesebb "színezőanyagot" termelnek, végül teljesen leáll a működésük. Először megőszül a haj, majd fokozatosan fehérré válik. A kopaszság a férfiak kb. egyharmadát érinti. Egyébként a hajhullás mindenkinél előfordulhat. Legtöbb hajszálat télen "veszítünk el", naponta kb. hatvan szálat. Tavasszal átlagosan negyvenöt, az év többi részében húsz-huszonöt szál hajunk hullik ki. Ha ennél jóval több hajat vesztünk, akkor baj van. A kopaszság a húszéves férfiak nagyjából húsz, a harmincasok kb. harminc és az ötvenesek ötven százalékát érinti. Egyre gyakrabban fordul elő a nők körében is. Idős korban romlik a haj minősége, vékonyabb és törékenyebb lesz.

A haj korán bekövetkező őszüléséért elsősorban a gének felelősek. A hajszín a pigmentet előállító sejtektől függ. Ezek a sejtek az idő előrehaladtával egyre kevesebb "színezőanyagot" termelnek, végül teljesen leáll a működésük. Először megőszül a haj, majd fokozatosan fehérré válik. A kopaszság a férfiak kb. egyharmadát érinti. Egyébként a hajhullás mindenkinél előfordulhat. Legtöbb hajszálat télen "veszítünk el", naponta kb. hatvan szálat. Tavasszal átlagosan negyvenöt, az év többi részében húsz-huszonöt szál hajunk hullik ki. Ha ennél jóval több hajat vesztünk, akkor baj van. A kopaszság a húszéves férfiak nagyjából húsz, a harmincasok kb. harminc és az ötvenesek ötven százalékát érinti. Egyre gyakrabban fordul elő a nők körében is. Idős korban romlik a haj minősége, vékonyabb és törékenyebb lesz.

Az idő kerekét nem lehet visszaforgatni. Az öregedés minden élőlény "programjában" szerepel. Ha megállítani nem is, lassítani viszont lehet ezt a folyamatot -- mégpedig megfelelő életvitellel. Ide tartozik az egészséges táplálkozás, a kiadós alvás, és mindenekelőtt a jó hangulat és a boldogságérzet.
 

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári üröm kivonat