Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Testőr kapszula

Fogyjon a 3 testőr kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-től.

Névnap

Ma 2017. november 21., kedd, Olivér napja van. Holnap Cecília napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelező. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Címlap Bőrápolók Bőrápolás és táplálkozás kapcsolata
Bőrápolás és táplálkozás kapcsolata

A bőr belülről épül - nem mindegy, hogy mi kerül a tányérra!
Magyarország lakóinak jelentős része valamilyen táplálkozással kapcsolatos betegségben szenved, amely sok esetben a bőr állapotán, a külső megjelenésen is nyomot hagy. Az egészségtelenül táplálkozók a kelleténél jóval több zsírt, sót és édességet fogyasztanak, gyümölcsből, zöldségből viszont a szükséges mennyiségnél lényegesen kevesebbet esznek.



A magyar lakosság egészségi állapota a felmérések szerint kirívóan rossz. Mivel a táplálkozás, az egészség és a szépség egymástól elválaszthatatlan fogalmak, nem meglepő, hogy nagyon sokan elégedetlenek a bőrükkel, fizikai állapotukkal, annak ellenére, hogy évről évre többet költenek szépségápoló szerekre, étrendkiegészítőkre, fogyasztó készítményekre.

Ma soha nem látott mennyiségű, fajtájú élelmiszer csábítja a vásárlókat. A lakosság nagy része (egyes számítások szerint legalább a fele) jóval többet is fogyaszt a kelleténél.
Sokak életének állandó, időt és pénzt rabló problémájává vált a túlsúly és a kövérség, amitől a mai viszonyok között nem is olyan könnyű megszabadulni. A piacgazdálkodásnak, a globalizációnak és a rendkívül gazdaságos nagyüzemi termelésnek köszönhetően az üzletekben az egészséget szolgáló értékes élelmiszerek helyett mindinkább csupa szépen csomagolt, feldolgozott, adalékanyagok tömegét tartalmazó, üres kalóriát adó, denaturált ételeket talál a vásárló. A lakosság egészségére további veszélyt jelent, hogy jóval kevesebb zöldséget, gyümölcsöt eszik a kelleténél: az ideális 400-800 gramm helyett átlagosan mindössze 285 grammnyit fogyaszt naponta.

Mindez azért is elgondolkodtató, mert csak a változatos, növényi alapú étrend által juthat hozzá az ember szervezete a betegségmegelőzésben nélkülözhetetlen vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz, nyomelemekhez, valamint ahhoz a több tízezer növényi vegyülethez, amely az adalékanyagokkal, méreganyagokkal, szabadgyökökkel szembeni küzdelemben hatékony fegyvereknek számít. Aki rendszeresen fogyaszt gyümölcsöt és zöldséget, sokkal kevésbé teszi ki magát az emésztőrendszeri, érrendszeri és izületi betegségeknek, s ezzel együtt egy sor kozmetikai problémának, mint azok, akik a magas zsír- és koleszterintartalmú, valamint a finomított élelmiszereket (húsfélék, tejtermékek, édesség, finomított lisztből készült pékáru) részesítik előnyben.

A kozmetikai szalonokban megforduló vendégek egyik leggyakoribb panasza a tisztátalan, pattanásos bőr, ami gyakran (természetesen nem minden esetben) a helytelen táplálkozási szokások miatt alakul ki. A bőr kiválasztószerv, a mértéken felüli fehérjefogyasztás (húsfélék, tejtermékek), a felszívódó méreganyagok hatása (székrekedés) előbb-utóbb a bőrön is láthatóvá válik. A kiváltó okok megszüntetésével - a fehérjebevitel 1-4 héten át tartó drasztikus csökkentése, a zöldségek-gyümölcsök mennyiségének emelése - sok esetben látványos javulás tapasztalható a bőr állapotában. Az élelmiszerek helyes arányainak betartására mindenkinek sokkal jobban kellene figyelnie.

Érdemes megszívlelni a szakemberek táplálkozási ajánlásait, akik az egészséges táplálkozásban az élelmiszerek helyes arányát egy házikóval szemléltetik, amelynek falai fele-fele arányban teljes őrlésű, nagy élelmirost-tartalmú gabonafélékből és vitaminokban, enzimekben gazdag zöldségekből, gyümölcsökből épültek, a tetőrész fele-fele arányban hús- és tejtermékekből áll, a kémény pedig a cukor és a zsír arányát jelképezi. Az ideális tehát az lenne, ha a legtöbbet gabonafélékből, zöldségekből és gyümölcsökből fogyasztanánk - napi öt étkezésre elosztva. Ügyelni kellene azonban arra is, hogy a magunkhoz vett táplálékmennyiség legalább 50 %-át friss növények tegyék ki, mert a szervezet csak így juthat hozzá azokhoz az éltető anyagokhoz (vitaminok, enzimek stb.), amelyekre az egészsége biztosításához szüksége van. Az arányok betartásával fokozatosan különféle kozmetikai problémák automatikus rendeződésére (súlytöbblet, rozácea, pattanásos bőr, allergia, fakó, petyhüdt, vitaminhiányos bőr...) is számítani lehet.

Egyre több tudományos munka bizonyítja a növényekben lévő számos biológiailag aktív anyag fontosságát. A parányi növényi vegyületek különféle gyógyhatással rendelkeznek. Az antioxidáns hatásúak például képesek semlegesíteni a környezeti ártalmak, az élelmiszeradalékok, a dohányzás és a különféle sugarak hatására túlzottan felszaporodó, sejteket károsító, immunzavart, korai öregedést előidéző szabadgyököket. A flavonoidok emellett gyulladáscsökkentő, asztmaellenes, antiallergén, antiviriális, antibakteriális tulajdonsággal is bírnak, s vannak közöttük olyan vegyületek (a rutin és a naringenin) is, amelyek a hajszálerek törékenységét csökkentik.

A zöldségek közül a hagymafélék, a fehérrépa, a spenót, a zeller, a lencsefélék, a brokkoli és a petrezselyem a leggazdagabb flavonoid-források. A gyümölcsök közül a bogyósok (eper, szeder), az olajos magvak közül a dió tartalmazza jelentősebb mennyiségben ezeket az értékes, biológialag aktív anyagokat. Főzéssel, kioldódás miatt mintegy 50 %-kal csökkenhet a növények flavonoidtartalma, ezért a főzött zöldségeknek a levét is tanácsos elfogyasztani. A zöldséglevek, a céklalé, a bodzából, a kékszőlőből, a feketeribizliből nyert levek jelentős mennyiségben tartalmaznak antioxidáns hatású polifenolos vegyületeket. Közismert, hogy a friss, nyers gyümölcsök kiváló vitaminforrások. A tárolással azonban a növények jelentős mennyiségű vitamint veszítenek. A levélzöldségek (jégsaláta, batávia, kötözős saláta, sóska, cikórialevél, zellerlevél, gumóskömény) vitamintartalma például 8 nap elteltével a felére csökken (a leveles kelben érdekes módon hosszú ideig megőrződnek a vitaminok).

Aki egészségesen szeretne táplálkozni, vásárláskor nyugodtan hagyatkozzon a színekre és az aromákra. A táplálkozáskutatók szerint különösen az erős színű - zöld, sárga, piros - zöldségnövényeket kellene nagykanállal fogyasztani, például a brokkolit, a káposztaféléket, a sárgarépát, a paradicsomot (likopin nevű fényvédő anyaga miatt nyáron különösen ajánlott), a sárga- és a görögdinnyét, a spenótot; az aromásak közül pedig a hagymaféléket, ugyanakkor a növényi csírákról és zöldfűszerekről sem kellene megfeledkezni. Az alma kiváló vértisztító, pektintartalmának köszönhetően gátolja a zsiradékok és a koleszterin felszívódását. A bogyós gyümölcsök is (szőlő) jól használhatók méregtelenítésre. Hogy a növényekben rejlő E-vitamin is érvényre juthasson, nem tanácsos a növényi olajat az ételekből teljesen kispórolni. Végezetül: A tápanyagok kívánatos arányának megtartása mellett a gabona-, zöldség- és gyümölcsféléknél törekedni kell a változatosságra is.

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári üröm kivonat