Hirdetés


Moksha Cseppek

Moksha Cseppek

Természetes fogyás lemodások nélkül.

 

3 Test?r kapszula

Fogyjon a 3 test?r kapszulával

 

Hidrogén ital


Hidrogén ital a Flavin7-t?l.

Névnap

Ma 2017. március 23., csütörtök, Emőke napja van. Holnap Gábor és Karina napja lesz.

www.vitaminbank.hu

Ha tetszik az oldal, kérlek helyezd el oldalad forrásában az alábbi kódot. Természetesen nem kötelez?. Így fog kinézni: Vitamin

Belépés



Címlap Testi táplálék A táplálkozásról...

Az egészséges táplálkozás 12 pontja
Az egészséges táplálkozás témájában is nagyon sok - akár egymással ellentétes - tanácsot, szabályt találhatunk, és ember legyen a talpán, aki ezek között igazán ki tud igazodni.

Az egészséges táplálkozás lényegét sokan, sokféleképpen próbálták már meg összefoglalni, hol rosszul, hol jól. A hozzáférhet? irodalom is hol jó, hol furcsa, egymásnak ellentmondó tanácsokat ad, s?t néha szakirodalomnak is nehezen nevezhet?. Mindenki szeretne egészségesen élni és táplálkozni, azonban konkrét tanácsok nélkül ez bizony nehezen sikerülhet, hiszen nem lehet mindenki képzett egészségügyi szakember. A hazai táplálkozással foglalkozó szervezetek közül kiemelked? Táplálkozási Fórum már évek óta próbál hasznos tanácsokkal, tájékoztató kiadványokkal irányt mutatni az érdekl?d?knek. Az egészséges táplálkozáshoz egy tizenkét pontos segítséget állítottak össze a Fórum munkatársai, melyet most megosztunk Önökkel:

1. pont
Minél változatosabban, minél többféle élelmiszerb?l, különböz? ételkészítési módok felhasználásával állítsuk össze étrendünket. Ne ragaszkodjunk a megszokotthoz, ízleljünk meg más ételeket is, kipróbálás után mondjunk csak véleményt, ne legyenek el?ítéleteink. A sokszín?, nem gyakran ismétl?d? ételsorokat tartalmazó étrend önmagában komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkap a szervezetünk.

2. pont
Együnk kevésbé zsíros ételeket: a f?zéshez, sütéshez inkább margarint vagy olajat használjunk. Különösen fontos ez a keveset mozgók, az ül?foglalkozásúak számára. Részesítsük el?nyben a g?zölést, párolást, a fóliában, teflonedényben vagy fedett cserépedényben, mikrohullámú süt?ben készítést a zsiradékban sütéssel szemben. Mell?zzük a rántást, kedvez?bb a kevés liszttel, keményít?vel készített habarás.

3. pont
Kevés sóval készítsük az ételeket, utólag ne sózzunk: a mérsékelten sós ízt nagyon gyorsan meg lehet szokni. Különösen kerüljük a sózást gyermekeknél, mert az ekkor kialakult ízlés az egész életre kihat. A fogyasztásra kész élelmiszerek közül válasszuk a kevésbé sózottakat. Az ételek változatos ízesítésére sokféle f?szert használhatunk.

4. pont
Csak étkezések befejez? fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer együnk édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között, f?leg nem helyette. Ételeinket egyáltalán ne, legfeljebb nagyon csekély mértékben cukrozzuk. Ahol lehet, cukor helyett használjunk mézet. Igyunk inkább természetes gyümölcs- és zöldséglevet, mintsem italokat, szörpöket. A kávéba, teába - ha egyáltalán szükséges - inkább mesterséges édesít?szert tegyünk. Ne szoktassuk a gyermekeket az édes íz szeretetére.

5. pont
Naponta fogyasszunk mintegy fél liter tejet vagy tejterméket (pl. sajtot, túrót, aludttejet, kefirt, joghurtot). A tejtermékek közül a kisebb zsírtartalmúakat válasszuk.

6. pont
Rendszeresen, naponta többször is együnk nyers gyümölcsöt, zöldségfélét (salátának elkészítve, erre télen is van mód), párolt f?zeléknövényt, zöldséget.

7. pont
Asztalunkra mindig kerüljön barna kenyér. Köretként vagy a fogás alapjaként inkább a burgonyát és a párolt zöldségféléket válasszuk a rizs, esetleg a tészta helyett.

8. pont
Naponta négyszer-ötször étkezzünk. Egyik étkezés se legyen túlságosan b?séges vagy nagyon kevés: minél egyenletesebben osszuk el a napi táplálékmennyiséget. Együnk nyugodtan, kényelmes körülményeket teremtve, nem kapkodva. A f?tt ételeket elkészítésük után miel?bb tálaljuk, ne tároljuk melegen órákig. Legyen meg a napi megszokott étkezési "menetrendünk", lehet?leg mindig azonos id?pontban együnk.

9. pont
A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható. Az alkohol káros, a szeszes italok energiafelesleget jelentenek táplálkozási szempontból, ezért is kerülni kell ezeket. Gyermekeknél a legkisebb mennyiségben is tilosak.

10. pont
A helyes táplálkozás nem jelenti egyetlen ételnek, élelmiszernek a tilalmát sem, azonban célszer? egyeseket el?nyben részesíteni, mások fogyasztását csökkenteni. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülend? mennyiségek! B?séges fogyasztásra javasolt: els?sorban gyümölcsök, zöldség- és f?zelékfélék, hal, továbbá barna kenyér, burgonya. Mérsékelt fogyasztásra javasolt: nem zsíros húsok és húskészítmények, zsírszegény tej és tejtermékek, zsiradékok (célszer? a zsír helyett az olaj, a vaj helyett a margarin), tojás, tészta, száraz hüvelyesek. Kerülni javasolt: édességek, fagylalt, cukrozott készítmények (bef?tt, lekvár is), zsíros húsok, zsíros ételek, tejszín, cukor, cukros üdít?k, só, tömény italok, sör, bor. Figyeljünk a csomagolt élelmiszereken feltüntetett energia- és tápanyagértékekre, egyéb összetételi adatokra, amelyek sok segítséget adnak az élelmiszerek kiválasztásában és az étrend összeállításában.

11. pont
A helyes táplálkozás kedvez? hatásait hatékonyan egészíti ki a dohányzás teljes mell?zése, a rendszeres testmozgás.

12. pont
A helyes táplálkozás fedezi a szervezet minden élettani folyamatának energia- és tápanyag-felhasználását. Egyszer? módszert jelent értékelésére a testtömeg mérése: a megfelel? táplálkozás mellett a kívánatos testtömeg alakul ki, ezt a célt kell elérnünk

Dátum: 2002. január 1.
Szerz?: Pilling Róbert

Hasznos tanácsok
Az egészség útjára lépni valójában nem túl nehéz feladat, de nem is könny?. Mindenképpen er?s elhatározást és kitartást igényel.

Itt szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy gratuláljunk Önnek, amiért az egészséget választotta! Úgy t?nik, hogy az egészséges életvitel sok-sok lemondással jár, de csupán itt arról van szó, hogy a rohanó életmóddal együtt járó, eddigi megszokott, egészségtelen "ételeinket" kell felváltani ugyanolyan finom, ízletes, könnyen elkészíthet?, de egészséges, a testünk számára valódi táplálékra. Kérésére szívesen nyújtunk segítséget lúgos ételek

Néhány dologra szeretnénk felhívni a figyelmet, és az alapján mindenki maga eldöntheti, mit tegyen a jöv?ben. Ezek az ötletek Dr Robert Young kutatómunkásságára épülnek, melyeket most már saját tapasztalatokkal tudunk kiegíszíteni. Fogyasszon sok (lehet?leg bio) zöldséget és sok tiszta, lúgosító vizet. A beszerzését illet?en keressen bennünket nyugodtan, van néhány tippünk. Ha tudja, végleg nélkülözze táplálkozásából a különböz? gombaféléket. Zsírokra mindenképpen szükség van, hiszen a szervezet zsírokkal védi meg a testet a káros savaktól és egyben energiaraktár is! Tehát tévhit, hogy zsírmentesen kell étkezni! Az azonban nem mindegy, hogy milyen zsiradékot használ. Lehet?leg kerülje a telített zsírokat (pl. állati zsírok, vaj, margarin), és inkább a telítetleneket fogyassza (pl. tengeri hal olaj, oliva olaj, borago olaj, tökmag olaj, stb.). Ne tör?djön a divatos fogyókúrákkal, egyszer?en csak lúgosítson, így biztosan helyre áll az optimális testsúly, ráadásul egészségesen. Ha teheti, a gyümölcsöket önmagukban fogyassza, ne más táplálékkal együtt, mert a gyümölcscukor megerjeszti az útjába kerül? ételt, és emésztési problémákat okoz, valamint er?sen savasítja a testet. Minden falatot alaposan rágjon meg, és csak utána nyelje le, hiszen az emésztési folyamat már a szájban, a nyállal való keveredéskor elkezd?dik. Ha a gyomor már egy el?emésztett táplálékot kap, ha nem neki kell megküzdenie a hatalmas, rágatlan falatokkal, sokkal nagyobb hatásfokú lesz az emésztés. Kímélje a gyomrát! Ételeit lehet?leg ne túl melegen és ne túl hidegen fogyassza, hanem inkább szobah?mérsékleten, mert a testnek energiát kell kifejtenie ahhoz felmelegítsen egy jeges, vagy leh?tsön egy forró ételt vagy italt. Ha szomjas, inkább étkezés el?tt igyon, így kevesebb étellel is beéri. Ha teheti, kerülje a mikrohullámú süt? használatát, mert a mikrohullámok elpusztítják az élet energiát, csökkentik az ételek tápértékét, és egészség károsító hatása is van.

Ideális táplálkozás - egészséges test
A mai átlagos táplálkozás nem az egészséget szolgálja, hiszen túlnyomórészt savasító ételekb?l áll (pl. cukor, gabonapelyhek, éleszt?vel készült kenyerek, fehér liszt, tészták, tejtermékek, húsok, feldolgozott termékek, kávé), közel 80-90%-ban.

Az ideális táplálkozási arány azonban pont az ellentéte: 20% savasító és 80% lúgosító (bázikus) étel. Néhány lúgosító étel pl. a zöld növények, zöldségek, gabonacsírák. Ezek az ételek rendkívül egészségesek. Tudom, mire gondol. Nyilvánvalóan nem lehet azonnal átváltani a megszokott táplálkozásról az ideálisra, és a mai zöldségeknek már nincs meg az a vitamintartalma, ami néhány évtizeddel ezel?tt még megvolt. Ez köszönhet? a légkörnek, a talaj min?ségromlásának, a sok vegyszernek. Azért ajánlatos olyan táplálék-kiegészít?t fogyasztani, amely tartalmazza ezeket a lúgosító ételeket koncentrált formában. A táplálék-kiegészít? kiválasztásánál nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy biotermékek legyenek benne, és csak nagyon alacsony h?fokon legyenek szárítva. A tiszta víz nagyon fontos, mivel a testünk kb.70%-a víz. Egy lúgos közegben egészséges, energikus sejtek keletkeznek.

Ha valaki megismeri termékeinket, és táplálkozását elmozdítja abba az irányba, hogy több lúgosító ételt eszik és nagyobb mennyiség? tiszta vizet fogyaszt, akkor helyreállíthatja az optimális egészségét és a jó közérzetét.

Ha lúgos közeget teremt a testében, akkor egészséges és energikus sejtjei lesznek, aminek a következményei:
Karcsú, csinos test
Energia és vitalitás
Tiszta, élénk szemek
Szép és egészséges b?r
Szellemi tisztaság

A kiegyensúlyozott étrend /Táplálékpiramis/
Egészségünk alapja az étrendünk. Bizonyos táplálkozási szokásokkal sokféle betegséget okozhatunk, vagy éppen megelozhetünk. A tudomány mai állása szerint ételeink akkor táplálók és szolgálják egészségünk megorzését - s ha kell, segítenek a betegségek legyozésében -, ha összeállításukat a kiegyensúlyozottság jellemzi.

Az egészségünk és jó er?nlétünk meg?rzéséhez 13-féle vitaminra, 16-féle ásványi anyagra, szénhidrátokra és fehérjékre, valamint zsírokra van szükségünk. Az ételféleségek tápanyagösszetétele különbözo, és önmagában egyik sem tartalmazza kello mennyiségben mindezeket az összetevoket, ezért a tápanyagok optimális beviteléhez változatosan, méghozzá a megfelelo arányokat betartva kell étkeznünk. Nincs "jó" vagy "rossz" étel, csak jó vagy rossz étrend.

Alapelvek
Az ember energiaszükséglete egyénenként változó, és olyan tényezoktol függ, mint az életkor, a nem, az anyagcsere sebessége, és az egészségi állapot. Ám a különbözo csoportokba tartozó táplálékok helyes aránya a napi kalóriaszükséglettol független. A több ezer kalóriát elégeto sportoló és a napjait pihenéssel tölto nyugdíjas energiaszükséglete teljesen különbözo, de ezen belül egészségük megorzéséhez mindkettojüknek ugyanolyan arányban van szükségük a különbözo tápanyagokra. Az általános ajánlás szerint az egyén életéhez, munkájához alkalmazkodó energiaszükséglet 12%-át fehérjébol, maximum 30%-át zsírból (ez az érték a szénhidrát javára legyen kevesebb), és 58%át szénhidrátból fedezzük, ezenkívül változatos, gazdag nyersanyagválasztékkal biztosítsuk a megfelelo mennyiség? vitamint és ásványi anyagot.

Táplálékpiramis
Az egészséges étrend mindennapi összeállításához praktikus módszer a táplálékpiramis. Az élelmiszereket táplálkozásélettani szempontból az angolok öt, az amerikaiak hat csoportra osztják. Az amerikai modell csak annyiban tér el az angoltól, hogy különválasztja a gyümölcsöket és a zöldségeket.

Élelmiszercsoportok:
- kenyérés gabonafélék, beleértve a rizst és a burgonyát is (összetett szénhidrátok)
- zöldségfélék, melyek szinte minden étrendben kulcsszerepet játszanak a bennük lévo vitaminok, ásványi anyagok, rostok és szénhidrátok miatt
- gyümölcsök: friss, aszalt és konzervgyümölcsök, kompótok és gyümölcslevek
- hús, hal és húspótlók, például kemény héjú gyümölcsök, hüvelyesek, tojás (fehérjék)
- tej és tejtermékek
- zsíros és cukrozott ételek (egyszeru szénhidrátok) ide tartoznak a vajak, margarinok, olajok, tejszín, burgonyaszirom, sütemények, édességek, cukor stb.

A napi tápanyagszükségletet fedezo élelmiszerek a táplálékpiramisban elfoglalt helyüknek megfelelo arányban szerepeljenek az étrendben. A kiegyensúlyozott étrend alkotórészei: összetett szénhidrát naponta hatszor, gyümölcs vagy zöldség naponta ötször, tej vagy joghurt naponta kétszer, fehérje naponta kétszer és napi legfeljebb 15-25 g zsír, olaj. Az étrendnek a táplálékpiramis alapján történo összeállítása következtében arányában no az összetett szénhidrátok bevitele, viszont csökken a zsiradékoké különösen a telített zsírsavaké és a cukoré. Ezekkel az egyszeru módosításokkal csökkentheto a szívbetegségek, a cukorbetegség, és egyes daganatos betegségek kockázata.

Gyakorlati alkalmazás
Az irányelvek megvalósítása a gyakorlatban sokkal könnyebb, mint amilyennek elso pillantásra tunhet. A javasolt egyensúlyt nem szükséges minden étkezésnél vagy mindennap betartani, elég, ha az étrendünk egy-két hét átlagában kiegyensúlyozott. Ha készételrol van szó, a táplálékpiramisban elfoglalt helyét a fontosabb összetevoi határozzák meg. A pizza alapja például kenyértésztából van, ezért az összetett szénhidrátok közé tartozik, de a tetejére kerülo sonka, sajt, vagy paradicsom , már hús, tejtermék illetve zöldség. A kiegyensúlyozatlan étrend az alapveto élelmiszercsoportok helyes arányainak betartásával könnyen egészségessé teheto. A készételek zömének például gyenge pontja, hogy nem tartalmaz zöldséget és gyümölcsöt. Ha valamilyen vegyes salátát (pl. borsót, sárgarépát, brokkolit, paradicsomot) eszünk hozzájuk, utánuk pedig gyümölcsöt, akkor étkezésünk alkotórészeit egyensúlyba hozhatjuk. A vitamin és ásványianyag készítmények nem helyettesíthetik a zöldségeket és a gyümölcsöket, illetve a helyes táplálkozást! Akkor is táplálkozhatunk hiányosan, ha rengeteget eszünk, és nem csak a túlzásba vitt evés, hanem a táplálkozás helyes arányainak be nem tartása is elhízáshoz vezethet, ami növeli a magas vérnyomás, a koszorúérbetegség, a cukorbetegség és az izületi panaszok kockázatát. Hazánkban a kelleténél jóval több telített zsírsavat és cukrot, ugyanakkor kevesebb rostot és keményítot fogyasztanak az emberek, így a fenti betegségek gyakorisága egyáltalán nem meglepo.

A szabályok nem mindenkire vonatkoznak!
A kiegyensúlyozott étrend a legtöbb ember számára hasznos és követheto, vegetáriánusoknak és túlsúlyosaknak egyaránt, mégsem ajánlható mindenkinek. Kétévesnél fiatalabb kisgyereknek például mindig normál (nem csökkentett zsírtartalmú) tejet és tejterméket adjunk, mivel a kicsiknek több kalciumra, fehérjére és kalóriára van szükségük, mint a felnotteknek. Kétés ötéves kor között azonban a kisgyerekek fokozatosan áttérnek a felnottek étrendjére, és az általános táplálkozási alapelvek náluk is alkalmazhatókká válnak. A különleges étrenden, diétán élok, valamint az orvosi ellenorzés alatt állók kérjék ki orvosuk tanácsát, hogy a kiegyensúlyozott étrend az o esetükben alkalmazhatóe. (A legtöbb, orvos által eloírt diéta alapja a kiegyensúlyozott étrend.)
 

 

Celeb fogyás....

Peller Mariann fogyása
Peller Mariann fogyása


 Gombos Edina fogyása!

Jáksó László fogyása
Jáksó László fogyása!

Pataki Zita fogyása 
Pataki Zita fogyása

Ábel Anita fogyása

Ábel Anita fogyása

Támogass minket

 






G.G. AdminVitaminGoogle PageRank
Copyright © - Minden jog fenntartva. VitaminBank.hu 2007 - 2014. Artemisinin – Egynyári ĂĽröm kivonat